...other head section stuff (Title, Description,etc.)...

Aboneaza-te prin email

vineri, 24 octombrie 2008

Prajitura cu ness

Una din prajiturile mele favorite. Este un dulce destul de des intalnit, reteta aceasta o am din caietul cu retete magice ale mamei. De-a lungul vremii acest caiet a suferit o uzura avansata, dovada folosirii lui asidue. In plus, peste el s-a varsat si o sticla cu ulei, capatand cu adevarat aspectul unui ceaslov cu iz medieval, plin de intelepciune. Si iata cum un eveniment caraghioslaughing Pictures, Images and Photos, a dat valentele mitice pe care un asemenea pretios obiect le merita. ;)

Ca sa facem blatul, ne trebuie urmatoarele ingrediente:
- 9 oua
- 200 gr. nuca macinata
- 200 gr. zahar
- 5 linguri faina
- 1 praf de copt

Cand se separa ouale, trei din galbenuse se pun separat deoarece se vor folosi la crema.
Se bat spuma cele noua albusuri, se adauga treptat zaharul, sase galbenusuri, nuca macinata, faina cernuta si un plic de praf de copt.
Se toarna compozitia in tava tapetata cu unt si faina si se coace in cuptor, la foc potrivit.

Pentru crema, urmatoarele ingrediente sunt indispensabile:
- 300 gr. unt
- 150 gr. zahar
- 50 ml. laptic caldut
- 2 linguri ness, cacao sau inka (aceasta din urma fiind o idee a mea cand gateam prajitura si uitasem sa cumpar ness)

Se amesteca toate si se intinde crema peste blatul racit. Ca ornament, se presara 100 grame de nuca taiata si prajita, se presara deasupra cu strecuratoarea pulbere de ness, cacao sau inka si / sau glazura de ciocolata in linii fine.


10 comentarii:

Ana spunea...

sa vina usor bebe al tau!
cum de arata atata ceasul,ora cui e? :)Doamne ajuta!

Ana spunea...

se pierd mesajele,nustiu de ce...
la cel de adineauri adaug si La multi ani ! ca se pare ca aniversezi ceva azi:)

Ana spunea...

iti zisesem nastere usoara si te intrebam a cui ora arata ceasul :) Doamne ajuta!

Melianda spunea...

Nu am gasit unde sa-ti transmit La multi ani asa ca sper sa nu te superi daca iti voi scrie aici.Cum nu ai un cbox am zis ca aici e cel mai vizibil pentru tine.
Inca odata La multi ani fericiti si cu bucurii si nastere usoara iti doresc!

Laura spunea...

Ana, multumesc frumos de urare, sa dea Domnul sa fim sanatosi si eu si bebita. Da, ieri am aniversat ziua mea, sunt nascuta de Sfantul Dumitru.:)
Ceasul dupa cum vezi, l-am schimbat pentru ca arata aiurea ora dar nu stiu de ce. Asta nou, deocamdata, arata bine. Multumesc foarte frumos pentru vizita si pentru mesaje.

Laura spunea...

Melianda, multumesc foarte frumos de urari, eu sunt incepatoare pe aici, nu stiu ce e un cbox dar invat :). Multumesc foarte frumos pentru vizita.

Ana spunea...

aha,La multi ani! frumoasa zi...
sa fiti sanatosi si tu si bebe si sotul >mai dar eu cum fac sa te adaug ca nu gasesc unde e aici la tine urmarirea :)),am sa trec blogul la fav pana una alta :P
nu pui un c-box ? daca vrei,te ajut,spune doar ;) multum ca m-ai adaugat :*

Melianda spunea...

laura nu-i bai ca esti incepatoare asa am fot si eu, dar daca vrei te ajut cu cea mai mare placere in tot ce vrei.
astept doar sa ma intrebi.
te pup si o seara buna.
uite de unde poti face un cbox adica o casuta unde se scriu mesajele online
www.cbox.com

Melianda spunea...

cred ca nu ti-am dat bine link-ul pentru cbox
acesta este
sper sa reusesti
http://cbox.ws/?r=3-2830511

Laura spunea...

Inca nu-s nici eu prea lamurita, de multe ori le nimeresc mai mult. :)
M-am lamurit ce e un cbox, o sa-mi pun unul in zilele urmatoare.
Pupici dulci. :)

Prietenii nostri