...other head section stuff (Title, Description,etc.)...

Aboneaza-te prin email

marți, 7 iulie 2009

Sirop de menta

Photobucket

Sunt incepatoare in ce priveste punerea muraturilor, a conservelor de tot felul. Anul trecut, primul meu an de gospodina la casa ei, fiind si gravida, nu m-am incumetat a incerca prea multe. Am pregatit atunci dulceturi de mai multe feluri: afine, piersici, visine. Anul acesta a venit timpul de a trece la artileria grea: muraturi, compoturi, siropuri. Am gasit reteta intr-un numar vechi - hat! de vreo doi ani - Libertatea Retete Photobucket si mi s-a parut foarte interesant. Asa ca anul acesta am profitat de tufa generoasa de menta din gradina mamei si m-am pus pe facut sirop de menta.


Ingrediente
:
- menta proaspata
- apa
- zahar
- o lamaie

La un litru de ceai foarte concentrat de menta fiert 20 de minute si pastrat o zi intr-un loc racoros si intunecat, se adauga un kilogram de zahar, fierbandu-se totul pana se leaga bine. Cu cateva clipe inainte de a stinge focul se adauga sucul stors de la o lamaie.
Siropul se toarna fierbinte in sticlele bine spalate si uscate in cuptorul fierbinte, se sigileaza cu un capac de metal sau cu un ceolofan si se depoziteaza intr-un loc racoros din camara. Optiunile mentionate in reteta de a-l utiliza fie diluat in apa minerala, fie in combinatie cu alte siropuri de fructe mi se par saracacioase daca ma gandesc ca gustul puternic si racoros de menta poate fi ideal ca topping pe o inghetata, la salata de fructe, pe un grisulet simplu dar si intr-un cockteil elegant. Miam miam miam! Si cu o muzica superba pe fundal....se simte cu adevarat vacanta!



Chef

4 comentarii:

Lacrima spunea...

mmm... deloc rau! da' de unde sa gasesti menta in plin oras tot numai betoane? oare ar merge si cu menta uscata de la Plafar?

Ginette spunea...

Foarte buuunnn......as face si eu daca as gasi menta proaspata, cred ca tu ai gradina, asa mai merge. De curand am facut si eu sirop de cirese, asa ca m-as incumeta si la alte feluri.

Jen R. spunea...

I tried to leave a comment on your other blog, but it wouldn't take it. I think you write english very well!

ana spunea...

Cu siguranta am sa-l incerc.Vroiam sa fac o prajitura cu crema de menta , si , in prostia mea...cautam sa cumpar,pana am realizat ca l-as putea face eu.Merci pentru reteta

Prietenii nostri