...other head section stuff (Title, Description,etc.)...

Aboneaza-te prin email

vineri, 18 septembrie 2009

Supa crema de conopida

Veloute Dubarry, mai putem sa-i spunem daca vrem sa fim simandicosi. Este o reteta clasica dar, sincer, nu stiu exact ce legatura are cu Madam Du Barry, celebra iubita a lui Ludovic al XV-lea. Daca acest preparat era in lista ei de preferinte, pot sa spun ca nu avea deloc gusturi rele. In orice caz, daca va place conopida, va fi o delicatesa pentru papilele voastre gustative.

Ingrediente:
- 1/2 kg conopida
- 100 gr ceapa
- 50 gr. telina
- 100 gr unt
- 200 gr smantana
- un galbenus de ou
- 80 gr faina
- sare, piper, nucsoara
- 2 l supa

Desfacem conopida in bucatele mici pe care le punem in apa cu sare pentru a o curata de eventualele insecte ratacite in corola, o scurgem si o punem apoi la fiert in circa 2 litri de apa cu sare. Cand e gata, separam doua polonice din fiertura de conopida pe care o racim rapid.
Taiem ceapa si telina marunt si le punem la calit in unt, adaugand apoi si faina pe care o prajim avand grija sa nu prinda culoare. Se adauga supa de conopida pe care am racit-o deja si amestecam cu grija pentru a nu forma cocoloase. Adaugam toata supa in care a fiert conopida si fierbem cateva minute pana se patrund toate ingredientele. Scoatem cateva bucatele de conopida (care sunt mai intregi si mai aspectuoase) iar restul legumelor se paseaza.
Preparam un liaison pe care il omogenizam incetul cu incetul intr-un blidisel cu putina supa, apoi turnam totul in oala mare. Nu uitati sa dati imediat focul incet. Se potriveste cu sare, piper, nucsoara (eu n-am avut asa ca am pus cuioare si a iesit foarte gustoasa). Se mai fierbe la foc foarte mic 2 - 3 minute, se adauga bucatele din conopida pastrata deoparte si se trage deoparte. E buna fierbinte.

soupe Pictures, Images and Photos

1 comentarii:

Mariana spunea...

Laura,mi-ai dat o idee,oricum nu am facut-o de mult si brusc mi-ai deschis apetitul pt.o supa de conopida!o fac in curind,da asa cum obisnuiesc eu!te pup!

Prietenii nostri