...other head section stuff (Title, Description,etc.)...

Aboneaza-te prin email

vineri, 12 aprilie 2013

Clatite din fulgi de ovaz


040
Reteta asta o recomand fie pentru un mic dejun dulce si satios, fie pentru o cina usoara si rapida.
In primul rand, e destul de sanatoasa (zic destul deoarece musai trebuie prajita in tigaie): contine fulgi de ovaz si faina integrala si, spre deosebire de clatitele clasice (care pe mine ma cam …umfla la burtica – si nu pentru ca mananc prea multeZâmbet) ma simt foarte usurica dupa ele si, foarte important, ma simt satula mult timp.
E de post. E gustoasa si crocanta. Nu stiu voi dar eu una ador clatitele fierbinti si crocante. Mmmm….
Dezavantajul: nu e asa de insurmontabil – clatitele nu mai sunt asa de bune dupa ce se racesc. De fapt, cele mai bune sunt abia ce au fost facute, asa ca sfatul meu este sa gatiti fix cate vreti sa mancati iar aluatul (de va ramane) il puteti pune la frigider si sa-l folositi cel tarziu pana a doua zi pentru inca o tura de clatitareala.
Eu de obicei pregatesc un aluat din jumatate din cantitatea de mai jos si ne ies suficiente clatite pentru mine si cei doi praslea (Praslea sef – adica tati – e mai mofturos si mai putin dieteticos). Asadar ne trebuie:
2 cani lapte vegetal
o cana fulgi de ovaz
o cana faina integrala  de grau
2 linguri ulei (plus  pentru prajit)
o lingurita sare
daca vreti: o lingurita miere
Reteta e foarte simpla: se pun toate ingredientele in blender, se omogenizeaza intr-o pasta destul de grosuta, de consistenta smantanii usor lichide. Se incing o tigaie de teflon, turnati aluatul cu un polonic, aveti grija sa-l intindeti cat mai subtire, rotiti tigaia pentru asta (stiti voi cum si de ce, nu trebuie sa intru in amanunte) si se coc una cate una in foarte putin ulei. Le-am mancat cu diverse umpluturi: dulceata de afine, mar ras cu scortisoara, banana rasa cu scortisoara, pasta tahini cu miere - cat ne tine imaginatia gasim gramada de variante.
Mmmmm, o bunatate!
042

6 comentarii:

iuliana spunea...

Eu am încercat niște clătite, dar am cam greșit rețeta, așa că am avut niște clătite cu 30% ulei... :D
Am să le încerc și pe ale tale!

Gabriela spunea...

Trebuie sa fie tare bune cu ovaz si faina integrala!

maria mihalache spunea...

Hmm..........cam demult nu am mai dat pe aici.
La o asa bunaciune ma inscriu si eu.
O seara minunata!

MARIA spunea...

Aș vrea să încerc rețeta. Până acum nu am gustat decât clătite de dulce i de post, dar de ovăz niciodată.

Andreea Dianu spunea...

Delicioase clatitele :) Si eu fac des de post, si cu diferite tipuri de faina, sunt delicioase, mai ales cu o dulceata buna :)

Alina Vicu spunea...

Grozave clatitele astea! Fur si eu una.

Prietenii nostri